Kwaliteit – Centrum Bijzondere Tandheelkunde Amarant – Tilburg

Centrum Bijzondere Tandheelkunde Amarant

Welkom op de website van Centrum Bijzondere Tandheelkunde Amarant.

CBT Amarant is een centrum dat tandheelkundige zorg verleent aan bijzondere groepen. De tandartsen en het team van Centrum Bijzondere Tandheelkunde Amarant bieden u zorg, persoonlijke aandacht en adviezen voor uw mond en gebit. Want goede mondverzorging is belangrijk. Voor een eerste indruk èn voor uw gezondheid.

U bent van harte welkom!

Kwaliteit

Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service aan u. Goede behandelingen, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. Wij hanteren daarvoor procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg. Een goede klachtenbehandeling hoort daar ook bij.

Onze praktijk werkt aan het op peil houden van de kwaliteit. Binnen de tandheelkunde zijn diverse kwaliteitsbevorderende activiteiten beschikbaar. Onze praktijk besteedt tijd en aandacht aan de volgende zaken:

  • Lidmaatschap wetenschappelijke vereniging
  • Lezen vakliteratuur
  • Volgen van bij- en nascholing
  • Bijwonen intercollegiaal overleg
  • Bijwonen Studiegroepen
  • Kennistoetsen maken
  • Implementeren van nieuwe richtlijnen, veldnormen, gedragsregels en praktijkwijzers
  • Bijwonen Themaprojecten

Uw mening stellen wij buitengewoon op prijs. Hebt u suggesties hoe we u beter van dienst kunnen zijn? Neem dan contact met ons op. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we goede kwaliteit blijven leveren.

Patiënttevredenheidsonderzoek

In 2017 en 2018 zijn er patiënttevredenheidsonderzoeken gehouden door de kindertandarts en door het CBT Amarant. Hieruit kan over het algeheel geconcludeerd worden dat patiënten tevreden tot zeer tevreden zijn over het bezoek aan de praktijk.

Verbeterpunten die uit de patiënttevredenheidsonderzoeken naar voren zijn gekomen zijn:

  • De wachttijden (zowel de wachtlijst voor het eerste consult als ook de wachttijden in de wachtkamer voorafgaand aan het bezoek)
  • De wachtkamer heeft onvoldoende speelgoed en lectuur
  • De uitleg over het moment van terug verwijzing naar de gewone tandartspraktijk

Plan van aanpak:

  • Uitloop proberen te voorkomen
  • Bij uitloop patiënt tijdig informeren
  • Verwijzers aanmoedigen tijdig te verwijzen
  • De wachtkamer voorzien in extra speelgoed en lectuur
  • Betere communicatie over de terug verwijzing naar de gewone tandarts

De volledige uitkomsten van de patiënttevredenheidsonderzoeken zijn te lezen in de hierna volgende documenten:

Patientenenquete-kindertandarts-Ilona-Engel-Meijers-2023
Patiëntenenquête CBT Amarant 2018 (uitkomsten)
Patiëntentevredenheidsonderzoek kindertandarts